بیش از ۶۲درصداز سایت‌های برتر دنیاازگوگل آنالیتیکز استفاده می‌کنند

زمانی که گوگل در سال ۲۰۰۵ شرکت Urchin Software خرید و سرویس Urchin on Demand را به‌طور رایگان در دسترس همه قرار داد، صنعت تحلیل بازدید سایت‌های اینترنتی را به‌طور کلی دگرگون کرد. مدیران سایت‌ها از آن زمان به استفاده از سرویس Google Analytics روی آوردند و حالا بر اساس یک بررسی، تا انتهای ماه ژوئن سال جاری میلادی، ۶۲.۴ درصد از ۱۰ هزار سایت پربازدید دنیا از این سرویس برای بررسی آمارهای بازدید خود استفاده می‌کنند.



بر خلاف بسیاری از سرویس‌هایی که گوگل با اجرای آن‌ها، مدتی بعد با عدم استقبال کاربران مواجه شد مجبور شد آن‌ها را تعطیل کند، گوگل آنالیتیکز را می‌توان یکی از پیروزی‌های این شرکت به حساب آورد. (اگر نمی‌دانید گوگل آنالیتیکز چیست، شرکت در این دوره برای‌تان مفید خواهد بود.)


نموادار بالا به‌خوبی نشان می‌دهد که سایت‌های پر بازدید جهان (بر اساس رتبه‌بندی الکسا)، به چه میزان از سرویس آماری گوگل آنالیتیکز استفاده می‌نمایند.


آمار ارائه شده فعلی در مقایسه با سال ۲۰۰۹، ۲۴.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. در آن سال، از بین ۱۰ هزار سایت برتر جهان، حدود ۵۰ درصد از سرویس آنالیتیکز گوگل استفاده می‌کردند. همچنین بر اساس این بررسی، حدود ۶.۵ درصد از سایت‌های اشاره شده کماکان از اسکریپت قدیمی گوگل برای شمارش میزان بازدید سایت خود استفاده می‌کنند و آن‌را با نسخه جدید اسکریپت ga.js که گوگل آن‌را در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد، جایگزین نکرده‌اند.


کاملا مشخص است که گوگل توجه زیادی به سرویس آنالیتیکز خود می‌کند. همین سال پیش بود که این شرکت از رابط کاربری جدید این سرویس پرده برداری کرد و امکان مشاهده زنده آمار وب‌سایت‌ها را به سرویسش اضافه نمود. چند روز پیش نیز، نسخه رسمی گوگل آنالیتیکز برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شد تا صاحبان وب‌سایت‌ها به‌راحتی و از هر مکانی بتوانند به آمار لحظه‌ای سایت خود دسترسی داشته باشند.


شاید باورش سخت باشد که گوگل هنوز هم همه این امکانات را به شکل رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است اما در هر حال، بازار کاربرانی که در این زمینه وجود دارند و علاقه‌مندی آن‌ها به استفاده از این سرویس باعث شده است تا گوگل تمرکز ویژه‌ای را روی محصول خود داشته باشد.


گوگل آنالیتیکز در ایران هم کاربران فراوانی دارد. علاقه‌مندی کاربران و مدیران سایت‌های ایرانی به استفاده از این سرویس تا حدی گسترش پیدا کرده است که حتی مخالفان سر سخت گوگل و سایت‌های دولتی نیز از همین سرویس برای شمارش بازدیدهایشان استفاده می‌کنند!


منبع : وبلاگینا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد