سونی اریکسون و تلفن اندرویدی جدید Live with Walkman


یک تلفن واکمن جدید از سونی اریکسون که نام اش Live with Walkman است! قدرت گرفته از پردازشگری 1GHz با نمایشگری 3.2 اینچی و رزولوشن نه چندان خوب HVGA به همراه دوربینی ۵ مگاپیکسلی و زوم دیجیتال هشت برابر.

این تلفن با سیستم عامل اندروید Gingerbread کار می کند و یک دوربین در جلو هم دارد که می تواند ویدیو اچ دی را هم ضبط کند.

یک رم 320 مگابایتی هم درون اش است و از حافظه های میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می کند تا بتوانید آرشیو بزرگی از موسیقی را همیشه در جیب داشته باشید. سونی اریکسون روی کیفیت اسپیکرهای این تلفن هوشمند هم تاکید زیادی کرده و می گوید آن را منحصر به فرد خواهید یافت.

از آنجایی که با یک تلفن از سری واکمن روبرو هستیم می دانیم که رابط کاربری و طراحی هم به گونه ای است که علاقمندان به موسیقی را از خودش راضی کند. بنابراین اگر جزو این دسته محسوب می شوید، شاید بد نباشد تا سه ماهه پایانی سال میلادی صبر کنید تا گوشی جدید سونی اریکسون را در بازار ببینید. فعلا قیمت هم مشخص نشده است.


منبع : نارنجی

سامسونگ Xcover با بدنه ای ضد نفوذ و قوی می آید


سامسونگ به تازگی گوشی جدیدی را با سیستم عامل آندروید به خانواده کهکشانی ها وارد کرده است . نام این گوشی ایکس کاور (Xcover) است . ایکس کاور تلفن هوشمندی است که بدنه ای بسیار مستحکم و قوی دارد.

Samsung Galaxy Xcover  توسط استاندارد IP7 تایید شده است که به معنی آن است که این گوشی در برار  آب تا ارتفاع یک متر ،رطوبت ، گرد خاک و همچنین ضربه تایید شده است و با آندروید نسخه نان زنجبیلی می آید .

مشخصات Xcover شامل : صفحه نمایش لمسی ۳٫۶۵ اینچی که در مقابل خراش و حرارت مقاوم است و دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی با فلاش LED است که می تواند به عنوان چراغ قوه نیز مورد استفاده قرار گیرد .

گالاکسی Xcover در ماه اکتبر در آلمان عرضه می شود . اطلاعات دیگری از قیمت و تاریخ عرضه به دیگر نقاط اروپا و آمریکا و جود ندارد .


منبع : tgadget

گوگل ۱۰۳۰ حق اختراع از آی بی ام خرید


هر چه دعواهای حقوقی میان شرکت ها بالا می گیرد، سندسازی های بیشتری برای حفاظت منافع شرکت از دادخواست شکل می گیرد. گوگل با این مقوله غریبه نیست، چرا که جمعه گذشته تایید کرد که ۱۰۳۰ حق اختراع از آی بی ام خریده است. جزئیات این معامله منتشر نشده است. به گزارش بتانیوز، شکی نیست که گوگل و Nortel Networks بر سر ماجرای
باختن به اپل آگا ه تر عمل می کند. گفتنی است گوگل برای به اختیار گرفتن املاک معنوی نورتل نتورکس، شرکتی بود که پیشنهادش پذیرفته نشد. به نظر می رسد حقوق اختراع آ ی بی ام  اواسط ماه جاری میلادی به فروش
خواهد رسید و گوگل نخستین شرکتی بود که پیشنهاد خود را ارائه کرد.حقوق اختراعی از جمله ساخت پوشش تراشه و
طراحی آن، معماری رایانه، پایگاه های داده رابطه ای، پروسس های شغلی و برنامه نویسی شیء گرا در فهرست
خرید گوگل بود. در حالی که گوگل یکی از شرکتهایی است که به دنبال اصلاح سیستم حق اختراع فعلی است ؛ اما
در عمل طور دیگری رفتار می کند و تا می تواند حقوق اختراع را به نام خود ثبت می کند. کنت واکر، مشاور عمومی گوگل پیش تر گفته بود: سیستم حقوق اختراع باید به کسانی جایزه بدهد که نوآوری های فوق العاده ای برای جامعه داشته اند، نه کسانی که ادعاهای پوچ و دادخواست های مشکوک دارند . وی در آن زمان گفته بود :تلاش گوگل برای خرید اموال معنوی نورتل به دلیل ایجاد مانعی برای دیگران بود که از گوگل شکایت نکنند. در نبود یک اصلاح درست، به نظر ما بهترین را ه حل
همین است که در پیش گرفته ایم. گوگل از طرف دیگر شرکت صاحب حقوق اختراع InterDigital را خریده است. این شرکت هیچ محصولی تولید نمی کند و تنها صاحب هزاران اختراع و مجوز است. اینتردیجیتال با نوکیا، سامسونگ و چند شرکت دیگر مشکل قانونی داشت. اپل از طرف دیگر علاقه مند خرید اینتردیجیتال بود و به نظر می رسد ۲ شرکت، خوب می دانند که ماجرا از چه قرار است.


منبع : tgadget

مرورگر وب یا ماشین حساب ؟


برنامه نویس بزرگ ماشین حسابKerm Martian با دستکاری ساده ای در یک ماشین حساب TI-84 توانتسته است انرا به یک مرورگر تبدیل کند
البته با توجه به تصویر مشخص است که مونیتور این مرورگر جالب با مونیتور ۳۲۶ PPI فقط قادر به نمایش متون میباشد!


منبع : tgadget

وعده نابودی فیس‌بوک در چهاردهم آبان


 گروه هکری انونیموس (Anonymous) که این روزها بر خلاف معنای نام خود، نام بزرگی برای خود دست و پا کرده است در اطلاعیه‌ای وعده داد که در روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به جرم نقض حریم خصوصی کاربران به طور کامل نابود کند.

این گروه هکری در اطلاعیه خود در یوتیوب آورده است: فیس‌بوک اطلاعات را به آژانس‌های دولتی می‌فروشد و به شرکت‌های امنیتی اطلاعاتی برای جاسوسی از مردم سرتاسر جهان دسترسی مخفی اعطا کرده است.

انونیموس در ادامه پیام خود با هشدار در خصوص نقض فراروان حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک اعلام کرده است که برخی از این شرکت‌ها که خود را کلاه‌سفید می‌نامند برای حکومت‌هایی همچون مصر و سوریه مشغول به فعالیت هستند.

این موضوع همواره از سوی فیس‌بوک رد شده است که اطلاعات کاربران را بدون موافقت کاربران با طرف سومی به اشتراک گذاشته باشد.

این گروه هکری با اشاره به تاریخ ۱۴ آبان اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی پس از این تاریخ دیگر به ارائه سرویس به کاربران قادر نخواهد بود و از کاربران فیس‌بوک خواسته است تا برای دفاع از آزادی اطلاعات و حفظ حریم شخصی خود به کمپین نابودی فیس‌بوک ملحق شوند.

این گروه همچنین به کاربران فیس بوک هشدار داده است که هر فعالیتی که در فیس‌بوک انجام می‌دهید در آن ثبت می‌شود و حتی اگر اکانت خود را پاک کنید باز هم اطلاعات شخصی شما از بین نخواهد رفت.

البته با توجه به نوع فعالیت این گروه هکری نمی‌توان مسئولیت این اطلاعیه را به طور کامل متوجه آنان دانست چرا که با توجه به ناشناس بودن اعضای این گروه به طور طبیعی هر کسی می‌تواند با راه‌اندازی یک کانل ویدیوئی در یوتیوب و یک اکانت توئیتر موضوعی این چنینی را با موضوع عملیات فیس‌بوک خبرسازی کند


منبع : tgadget